Strona 2 z 3

Re: Siedzenie w pracy

Post: pn gru 30, 2013 6:59 pm
autor: Bartex
Niestety teraz w pracy jesteśmy niewolnikami siedzącej pracy. Podstawa to dobre krzesło i od czasu do czasu trochę ruchu lub gimnastyki. Znalazłem na sklep welmax ciekawe siedzisko z wełny. Notorycznie zimno mi w plecy zawsze coś muszę zakładać co krępuje ruchy, a nie podkręcę grzejnika bo krzywo na mnie patrzą.

Re: Siedzenie w pracy

Post: pn gru 30, 2013 8:15 pm
autor: Marlenka
To siedzisko to niezły pomysł, zważywszy na właściwości wełny. No i ruch to podstawa.

Re: Siedzenie w pracy

Post: śr sty 01, 2014 12:01 pm
autor: kornelia
chyba kazdy kto ma siedzacy tryb zycia i pracy ma ten sam problem z kregoslupem, ja zaczelam sie ruszac 3 razy w tygodniu i w pracy robie sobie przerwy na rozprostowaie kosci, to dziala i czuje sie lepiej juz po miesiacu

Re: Siedzenie w pracy

Post: czw sty 02, 2014 10:25 am
autor: 2ala
3 razy w tygodniu idę poskakać na fitnessie i jest zdecydowanie lepiej. Wykonuję też kilka ćwiczeń w pracy, chodzę a nie jeźdzę winda więc jakoś tam sobie radze.

Re: Siedzenie w pracy

Post: czw sty 02, 2014 1:51 pm
autor: violet
u mnie dalej kiepsko, a właściwie końcówka roku mnie dobiła.ciągle zmęczona, a plecy bolą :/ liczę,że nowy rok przyniesie jakieś zmiany w tej kwestii bo postanowienie noworoczne jest.no i może zakupię w końcu to siedzisko bo ile tak można..

Re: Siedzenie w pracy

Post: pn sty 20, 2014 1:56 pm
autor: trudy
Ja korzystam z piłki do ćwiczeń, bo na niej można położyć się na brzuchu, można na plecach i trochę porolować kręgosłup. A bardzo dobrym pomysłem jest robienie przysiadów. Ale chyba najważniejszy jest materac - w końcu mam łóżko do spania a nie kanapę i to robi poważną różnice.

Re: Siedzenie w pracy

Post: pn cze 23, 2014 11:16 am
autor: Nomada
Wiadomo, ruch to zdrowie, trzeba ćwiczyć- fajne są ćwiczenia z piłką, ale ważny jest też sen. Ile to razy budzę się "pokręcona" ze sztywnym karkiem itp. Zastanawiam się nad kupnem materaca Welmax. Może ktoś z Was ma? W opisie produktu na stronie internetowej napisali, że zapewnia prawidłowe ułożenie kręgosłupa, więc jest to duży plus.

Re: Siedzenie w pracy

Post: pn cze 23, 2014 8:26 pm
autor: Gosposia
Myślę, że na noc materac takiego typu jak oferuje Welmax jest ok ale nie załatwi wszystkiego.Pozwoli wstawać niepołamanym co zwiększy komfort poranka. Poduszka również ale to na czas pracy. Będzie pełniła mniej więcej taką funkcję jak piłka rehabilitacyjna.
W trakcie siedzenia można wykonywać też ćwiczenia np.napinania pośladków. Dobrze porozciągać się w trakcie przerwy. Wykonywać choćby kontrolowane skręty głową, koci grzbiet ale wiem, że w otoczeniu pełnym ludzi może nie być okazji.
No i ruch w czasie wolnym. Jestem instruktorem fitness i wiem, że tego nic nie zastąpi i nie ma co tłumaczyć się brakiem czasu. Maks godzina czy półtorej na 24 godziny w ciągu dnia, to na prawdę niewiele, jeżeli na szali mamy jakość naszego życia czyli zdrowie.
Joga jest dobra ale niektórzy jej nie lubią. Zamiast może być pilates ukierunkowany na wzmacnianie mięśni stabilizujących postawę.To ćwiczenia, które wymyślono by zapobiegać kontuzjom u tancerzy i sprawdzają się u ludzi o różnym stopniu sprawności.
W wielu klubach można spotkać zajęcia typu "zdrowy kręgosłup". Serdecznie polecam bo generalnie to, żeby chronić tą część ciała trzeba ćwiczyć określone mięśnie także w innych rejonach.
No i aqua aerobik. Samo w sobie, rekreacyjne pływanie odciąża plecy i relaksuje ale żeby efekt był trwały to trzeba jednak ukierunkowanych ćwiczeń.
Masaże..Tak, niektórzy są tak przykurczeni czyli nierozciągnięci i spięci, że trudno im o prawidłowe ruchy zanim nie uaktywnią mięśni choćby przez masowanie.

Re: Siedzenie w pracy

Post: wt cze 24, 2014 12:10 pm
autor: Nomada
Basen i ćwiczenia z piłką- taką dużą, na której można się położyć. Jest mnóstwo ćwiczeń w zależności od tego z jakim odcinkiem kręgosłupa są problemy. Najczęściej z lędźwiowym...Na youtube wystarczy wpisać- ćwiczenia na kręgosłup z piłką i można wybierać do woli.

Re: Siedzenie w pracy

Post: wt cze 24, 2014 5:12 pm
autor: mieczija
Mam taki masażer drewniany z gumowymi kolcami, boli dwa razy bardziej ale po jakimś czasie widać poprawę. polecam, kosztuje bodajże 30 zł.