Ćwiczenia

Bolą Cię wiecznie plecy? Przeczytaj porady na forum.

Moderator: mich-na

Ćwiczenia

Postautor: Nomada » śr cze 25, 2014 9:35 am

Na stronie Welmax trafiłam na proste i przydatne ćwiczenia na kręgosłup- http://welmax.pl/cwiczenia-na-kregoslup-cz-3/
http://welmax.pl/cwiczenia-na-kregoslup-2/ i na piłce, o której już wspominałam na forum http://welmax.pl/cwiczenia-na-kregoslup-cz-1/
Nomada
 
Posty: 212
Rejestracja: pn cze 23, 2014 8:52 am

Re: Ćwiczenia

Postautor: mieczija » śr cze 25, 2014 4:23 pm

Dobre patenty, nie widziałem tego. Od siebie dodam efektywną pracę z masażerem - chodzi mi o drewniany element z gumowymi wypustkami. Mi bardzo pomaga na doraźne bóle kregoslupa.
mieczija
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 9:16 am

Re: Ćwiczenia

Postautor: Gosposia » śr lip 02, 2014 2:18 pm

Te ćwiczenia dla niezaawansowanych są w porządku. Myślę , że dobrze działają jednak ilustracje i dlatego polecam takie książki jak: "Atlas ćwiczeń korekcyjnych" ( Owczarek ). Są tam ćwiczenia na różne problemy z kręgosłupem. Bóle wynikają najczęściej z nieskorygowanych w dzieciństwie skrzywień.
Potem " Stretching od A do Z " ( Listkowski ). To oprócz masażu dla tych co mają po prostu przykurcze. Stretching rozluźnia i pozwala nabrać świadomości ruchu.
No i wzmacnianie całego ciała czyli głównie mięśni grzbietu, klatki, brzucha, pośladkowego, czworogłowego i łydki. One pomagają zachować prawidłową postawę i chronią przed dyskopatią. Może być siłownia lub ćwiczenia izolujące poszczególne, ćwiczone mięśnie ale raczej bez jakiś modnych ostatnio szaleństw typu crossfit czy trening funkcjonalny.
Gosposia
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 10:46 am

Re: Ćwiczenia

Postautor: Nomada » pn lip 07, 2014 12:14 pm

Jest jedno hmmm...pozornie proste ćwiczenie wzmacniające wszystkie mięśnie przykręgosłupowe. Trzeba położyć się na brzuchu, oprzeć na przedramionach i palcach u stóp tak, żeby całe ciało oderwało się od podłogi i było ułożone równolegle do niej- trzeba uważać, żeby nie podnosić za wysoko tyłka no i w tej pozycji wytrwać jak najdłużej. Mój rekord na razie- minuta 6 sekund. :P
Nomada
 
Posty: 212
Rejestracja: pn cze 23, 2014 8:52 am

Re: Ćwiczenia

Postautor: Gosposia » pn lip 07, 2014 3:16 pm

Nomada, mówią na to deska lub plank :). Aktualnie jest bardzo modne. Jest jeszcze wersja na wyprostowanych ramionach. Jest też wersja w podporze tyłem oraz bokiem. Są utrudnienia na różnych przyrządach np. na krześle. Albo z unoszeniem nóg czy rąk.
Gosposia
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 10:46 am

Re: Ćwiczenia

Postautor: mieczija » wt lip 08, 2014 7:59 am

Kurde, powiem wam szczerze, że jestem laikiem:) Nigdy podobnych rzeczy nie wykonywałem, chyba że na zajęciach dawno temu na wfie. Ale jako nieskspert zwracam Wam uwagę na możliwość uszkodzenia - moja koleżanka rehabilitantka wręcz odradza ćwiczenia jak kogoś boli kręgosłup. Najpierw diagnoza a później leczymy:)
mieczija
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 9:16 am

Re: Ćwiczenia

Postautor: Gosposia » wt lip 08, 2014 1:06 pm

To też jest prawda i dlatego poleciłam atlas ćwiczeń korekcyjnych. Przydałoby się też rehabilitacyjne. Najczęściej ludzie mają dyskopatię czyli przepuklinę czy nieskorygowane skrzywienie i stres ale jest jeszcze z 20 innych możliwości i dlatego zanim się zacznie ćwiczyć warto coś wiedzieć o swojej dolegliwości.
Są jednak takie podstawowe zasady "ćwiczeniowego BHP". Należy uważać z odcinkiem szyjnym w tym sensie, że wyginanie szyi nie jest do końca bezpieczne. Trzeba pamiętać o jak najbardziej naturalnym ułożeniu głowy. Wszelkie kręcenia z uniesionymi w górę barkami izolują ten obszar.
Wygięcia z leżenia do tyłu, jakie promowano na wfach są nie wskazane bo niezgodne z budową anatomiczną.Martwe ciągi też raczej dla zdrowych.
Pozostaje np. unoszenie ręki do boku osobno na prawą i lewą rękę, w pochyleniu do przodu i z oparciem drugiej dłoni na ławce.Ćwiczenia na piłce odciążają kręgosłup najbardziej intensywnie. Niektóre maszyny na siłowni.
Gosposia
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 10:46 am

Re: Ćwiczenia

Postautor: mieczija » wt lip 08, 2014 5:37 pm

Ogólnie rzecz biorąc gimnastyka korekcyjna swego czasu była nawet w szkołach jako przedmiot nieobowiązkowy. Zamiast ćwiczeń polecam pływanie - jak dla mnie najlepszy sposób na złapanie kondycji, odchudzanie, poprawę wydolności płuc itp. Chyba lepsze od biegania, choć pływać też trzeba umieć
mieczija
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 9:16 am

Re: Ćwiczenia

Postautor: Gosposia » czw lip 10, 2014 12:36 pm

Żeby pływanie mogło poprawiać kondycję to nie może być takie rekreacyjne brodzenie w wodzie. Trzeba tych kilometrów troszkę "wypływać", żeby to coś dało. A gimnastykę zaleca się dzieciom bo wówczas jeszcze korygowanie wad ma największy sens. Kości jeszcze rosną i można coś zmodyfikować. Dlatego u dorosłych mówi się raczej o rehabilitacji. Generalnie wzmacnia się po to by zapobiegać pogorszeniu i nie odczuwać dyskomfortu.
Gosposia
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 10:46 am


Wróć do Dbaj o kręgosłup

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron