Śniadanie

Moderator: mich-na

Śniadanie

Postautor: Pola » pn gru 30, 2013 10:05 pm

Mówi się, że to najważniejszy posiłek dnia. Może. Jakoś nie mogę się przekonać. Mocna, czarna i słodka kawa i długo nic. Jecie i co? Piszcie może się przekonam.
Pola
 
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 03, 2013 7:30 am

Re: Śniadanie

Postautor: lili » śr sty 01, 2014 11:41 am

porzadne sniadanie to podstawa, ja zawsze jem musli zmlekiem lub jogurtem, jakis owoc, pije do tego dobra zielona herbate i czasami jeszcze zdjadam np jajko na miekko, potem mam dobra energie na rozpoczecie dnia
lili
 
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 06, 2013 10:10 pm

Re: Śniadanie

Postautor: Pasta » czw sty 02, 2014 5:49 pm

Ja przez długi czas nie jadłam śniadań ale teraz na poważnie sie za nie wzięłam i dzień dzięki nim wygląda zupełnie inaczej. Pa preferuję płatki z owocami. Błonnik, witaminy powinny rozpocyznać każdy dzień.
Pasta
 
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 05, 2013 10:19 am

Re: Śniadanie

Postautor: Mag » pt sty 03, 2014 7:26 am

Właśnie piję czarną mocną i słodką kawę. Za 5 minut muszę wyjść do pracy, i oczywiście na śniadanie nie mam czasu. I nie jestem głodna. Więc dołączam się do pytania jak Wy robicie, że jecie śniadania? Ja mam wrażenie, że nadal śpię.
Mag
 
Posty: 1
Rejestracja: pn gru 30, 2013 8:32 pm

Re: Śniadanie

Postautor: amelia » wt sty 07, 2014 6:25 pm

zawsze jem sniadanie,to podstawowy posilek w ciagu dnia i poswiecam naprawde sporo uwagi aby rano zjesc dobrze, sycaco i zdrowo
amelia
 
Posty: 2
Rejestracja: pn gru 30, 2013 6:44 pm

Re: Śniadanie

Postautor: Gosposia » pn cze 23, 2014 8:41 pm

Polecam patent z medycyny chińskiej czyli śniadania na ciepło. W zimie bezcenne. Otóż warto razem z czajnikiem na kawę wrzucić nieco wody do garnka i wsypać ryż, wszelkie kasze lub kuskus.Można też przygotowywać porcję wieczorem a rano tylko przygrzać dodając wody bo im bardziej rozgotowana papka tym lepiej.
W słodkiej wersji do ciepłego dodaje się idealnie kilka łyżek miodu ( łatwo się rozpuszcza i jest bardzo zdrowy ) i wedle potrzeb bakalie takie jak daktyle, śliwki, rodzynki,morele, przeróżne orzechy, owoce suszone i surowe. Po prostu pyszne i na prawdę szybkie. Wystarczy zmienić nawyk robienia kanapek na inny.
Latem patent jaki poznałam na kurskie żywienia. Zawiera wszystkie składniki jakich człowiek potrzebuje w ciągu całego dnia. Prawdziwa bomba żywieniowa: jogurt naturalny, 1 banan, 1 kiwi, inne owoce to już do wyboru jeśli ma się ochotę czyli np jabłko lub pomarańcza, suszone daktyle, migdały, trochę soku z cytryny, 2 łyżki miodu, płatki orkiszowe.
Gosposia
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 10:46 am

Re: Śniadanie

Postautor: mieczija » wt cze 24, 2014 5:33 pm

Gosposia pisze:Polecam patent z medycyny chińskiej czyli śniadania na ciepło. W zimie bezcenne. Otóż warto razem z czajnikiem na kawę wrzucić nieco wody do garnka i wsypać ryż, wszelkie kasze lub kuskus.Można też przygotowywać porcję wieczorem a rano tylko przygrzać dodając wody bo im bardziej rozgotowana papka tym lepiej.
W słodkiej wersji do ciepłego dodaje się idealnie kilka łyżek miodu ( łatwo się rozpuszcza i jest bardzo zdrowy ) i wedle potrzeb bakalie takie jak daktyle, śliwki, rodzynki,morele, przeróżne orzechy, owoce suszone i surowe. Po prostu pyszne i na prawdę szybkie. Wystarczy zmienić nawyk robienia kanapek na inny.
Latem patent jaki poznałam na kurskie żywienia. Zawiera wszystkie składniki jakich człowiek potrzebuje w ciągu całego dnia. Prawdziwa bomba żywieniowa: jogurt naturalny, 1 banan, 1 kiwi, inne owoce to już do wyboru jeśli ma się ochotę czyli np jabłko lub pomarańcza, suszone daktyle, migdały, trochę soku z cytryny, 2 łyżki miodu, płatki orkiszowe.

Sorry, ale jak to zobaczyłem to aż mnie cofnęło. To nie jest z pewnością śniadanie dla mężczyzny, być może dostarczy potrzebnych kalorii ale jakbym miał się tak żywić to byłoby nieciekawie:) OD siebei polecam jajecznicę, ewentualnie bez tłuszczu:)
mieczija
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 9:16 am

Re: Śniadanie

Postautor: Gosposia » wt lip 01, 2014 7:25 pm

Uwierz, że może dla kanapowca to może nie ale już dla kulturysty...Hm. Ćwiczący koledzy też żyją na "papkach". A z resztą nie tylko Ci od rzeźby i masy ale również biegacze. Zerknij w necie choćby na dietę mistrzów w tym sporcie, czyli Kenijczyków. Cytuję przepis na ich podstawowy posiłek " UGALI – mąka lub kasza kukurydziana ugotowana na wodzie z dodatkiem warzyw lub mięsa ". A i to na noc bo od rana tylko maks cukru do herbaty a potem znowu cukier tyle, że w owocach. By się ruszać to właśnie jego trzeba więcej od białka.
Ale kierunek - jajka, nie jest wcale zły. Z tym, że jajecznica mniej niż gotowane. Bogate w liczne właściwości odżywcze. Tu nie chodzi o tłuszcz. On też jest potrzebny. Niektórych rzeczy (np. pomidory ) w ogóle nie warto jeść bez niego bo nie zachodzą, niezbędne do przyswojenia witamin, interakcje chemiczne.
Gosposia
 
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 23, 2014 10:46 am

Re: Śniadanie

Postautor: Nomada » śr lip 02, 2014 10:40 am

lili pisze:porzadne sniadanie to podstawa, ja zawsze jem musli zmlekiem lub jogurtem, jakis owoc, pije do tego dobra zielona herbate i czasami jeszcze zdjadam np jajko na miekko, potem mam dobra energie na rozpoczecie dnia

Jeśli chodzi o musli na śniadanie to też kiedyś często jadłam, ale ostatnio znajoma dietetyczna uświadomiła mnie, że to nie jest najlepszy pomysł i hasła reklamowe, którymi nas karmią, że to zdrowe, smaczne i pozwala zachować świetną figurę są grubo przesadzone. Warto przeczytać skład przed spożyciem. Owoce z musli często są kandyzowane- czyli smażone wielokrotnie w słodkim syropie, orzechy są prażone, przez co pozbawiane są wielu cennych właściwości. Musli ze względu na to, że zawiera sporo cukrów prostych oraz oczyszczonej skrobi powoduje silny wyrzut insuliny – hormonu, który hamuje spalanie tłuszczu i stymuluje jego odkładanie, zwłaszcza jeśli spożywamy je z owocowym jogurtem czy popijamy szklanką soku. O wiele lepiej i zdrowiej zrobić sobie taka mieszankę samemu niż kupować gotową paczkę. Najlepiej użyć w tym celu płatków owsianych górskich, nieprażonych orzechów (np. włoskich, nerkowca), suszonych lub jeszcze lepiej – świeżych owoców, ewentualnie także – otrębów. Nie dodawać cukru ani miodu, nie zalewać owocowym jogurtem, wystarczy mleko, jogurt naturalny bądź kefir.
Nomada
 
Posty: 212
Rejestracja: pn cze 23, 2014 8:52 am

Re: Śniadanie

Postautor: Kamyk267 » wt mar 07, 2017 10:47 am

Gosposia pisze:Polecam patent z medycyny chińskiej czyli śniadania na ciepło. W zimie bezcenne. Otóż warto razem z czajnikiem na kawę wrzucić nieco wody do garnka i wsypać ryż, wszelkie kasze lub kuskus.Można też przygotowywać porcję wieczorem a rano tylko przygrzać dodając wody bo im bardziej rozgotowana papka tym lepiej.
W słodkiej wersji do ciepłego dodaje się idealnie kilka łyżek miodu ( łatwo się rozpuszcza i jest bardzo zdrowy ) i wedle potrzeb bakalie takie jak daktyle, śliwki, rodzynki,morele, przeróżne orzechy, owoce suszone i surowe. Po prostu pyszne i na prawdę szybkie. Wystarczy zmienić nawyk robienia kanapek na inny.
Latem patent jaki poznałam na kurskie żywienia. Zawiera wszystkie składniki jakich człowiek potrzebuje w ciągu całego dnia. Prawdziwa bomba żywieniowa: jogurt naturalny, 1 banan, 1 kiwi, inne owoce to już do wyboru jeśli ma się ochotę czyli np jabłko lub pomarańcza, suszone daktyle, migdały, trochę soku z cytryny, 2 łyżki miodu, płatki orkiszowe.



Też lubię śniadania na ciepło. Bardzo fajny pomysł. Ja ostatnio jem różne zupy warzywne na śniadanie. Gotuję dzień wcześniej i mam gotowe, bezproblemowe do podgrzania. A żeby coś "żywego" było to dodaję natkę pietruszki lub kiełki, albo jedno i drugie.
Kamyk267
 
Posty: 83
Rejestracja: pt mar 20, 2015 10:05 am

Następna

Wróć do Odżywianie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron